A Helly Hansen díjnyertes vitorlás kollekciója több ezer kutatással és fejlesztéssel töltött óra eredménye. Felmerül a kérdés, hogy hogyan juthatunk el egy vitorlás kabáttól a szélsőséges időjáráshoz leginkább alkalmazkodó ruházatig? A válasz nem más, mint a világ egyik leghíresebb vitorlás versenyének tesztje: hiszen mi lehetne annál tökéletesebb helyszín a vitorlázáshoz szükséges felszerelések letesztelésére, mint a […]
Összesen 31 országból 214 sportoló nevezett a Laser Radial Ifjúsági Európa-bajnokságra, amely az első nemzetközi verseny 2018-ban a Balatonon. A vitorlázás olimpiai számainak legrangosabb utánpótlásversenyét hozza el a Balatonra április elején a Spartacus Vitorlás Egylet. A Magyar Vitorlás Szövetség által is támogatott versenyen hatalmas mezőny gyűlt össze: a nevezési lista alapján a Laser Radial […]
Három napos edzés után túl van az első versenyén a 420-as válogatottunk. Az idei évi válogatott sorozat immáron szokás szerint az Adrián vette kezdetét a szlovén Izolán, ahol rekordszámban 66 hajó nevezett a 420-as osztályban főként a régióból (németek, osztrákok, magyarok, horvátok, és szlovének). A válogatott keretet Regős Attila Morzsi vezette, aki elmondta: […]
Izgalmas befutó a 7. szakasz végén. És a 7. szakasz győztese…
A mai napon Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára mindannyiunk számára igen kedvező bejelentést tett. A kormányzati tárgyalások eredményeképpen a vitorlázók számára a továbbiakban nem szükséges a sportorvosi igazolás. Elegendő lepacsizniuk a Bujtor szoborral (balatonfüredi móló bejárat), ezt fényképen megörökíteni és feltölteni a VIHAR rendszerbe. Minderre április 30-ig van lehetőség. A hivatalos indoklás […]
Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t. A modellcsalád 1999-ben kezdődő sikeres pályafutása után vadonatúj típussal jelentkezünk a 10 méteres kategóriában, amiben 35 év minden hajóépítői –versenyzői tapasztalata összpontosul. Napjaink igényeihez igazított tartalommal és még jobb menetteljesítménnyel szeretnénk megörvendeztetni a vitorlázás szerelmeseit. Cégünk mindig élen járt […]
Még mielőtt belevágnék a Volvo Ocean Race-en történt tragédia ecsetelésébe, szeretnék egy-két dolgot tisztázni, tekintve, hogy a dolog szempontjából félrevezető lehet. Az UTC, az egyezményesen koordinált világidő, 1961-ben a greenwich-i középidőt váltotta. Ilyenkor nyáron a CEST időt használjuk Magyarországon, ami UTC+2 óra. A baleset helyszínén, a Horn-foktól Nyugatra a PDT-t használják, ami UTC-7 óra. […]
Az idő nagyon lassan telt, csak a szűnni nem akaró hullámdörej és a szél fütyülése volt körülöttem. Megalázottnak, legyőzöttnek éreztem magam, megcsúfoltak az elemek. Hát ilyen óriás az ember? Régen beállt az éjszaka. A szél ereje még mindig nem csökkent, hatalmas hullámok csapódtak keresztül a kabintetőn és távoztak a part felé. Menjetek hullámok […]
Most hétvégén az Eplényi Síarénában került megrendezésre az I. Havas Nádas Kupa síverseny vitorlázó gyerekek számára. A két futamos síversenyen végül 37 versenyző állt rajthoz 10 vitorlásklubból. Az összesen négy futamra kiírt kombinált sí- és vitorlásverseny folytatása a május 12-i ifjúsági Balatoni Évadnyitó alkalmával lesz Csopak előtt újabb 2 futamos pályaversenyen. A március 24-i […]
1944 július 19-22 napjaiban történt ez az esemény, melyet megpróbálok hűen leírni, hogy mostani, vagy későbbi vitorlásvezetők, sportolók okuljanak, tanuljanak belőle. Alig melegedtem meg új hajómmal a kikötőben, örömömbe hamarosan üröm vegyült. Tizenhét éves múltam és máris egy 45-ös tőkesúlyos vitorlás hajó matróza, sőt kormányosa voltam. Öt éve, hogy megismerkedtem a vitorlás hajókkal. […]
Az idén márciusban is kitartó hideg időjárás nyomán felvetődött egy kombinált sí- és vitorlásverseny rendezés lehetősége gyerekeknek Eplényben, majd egy hétre rá Csopakon. Más országokban már komoly hagyománnyal bírnak az ún. „ski-sailing” vagy „ski-yachting” versenyek. Ennek mintájára 2018 tavaszán először idehaza a magyar ifjúsági sportolók is megmérettethetik magukat, először a bakonyi Eplény sípályáján, […]
Néhány videó a 7. szakasz rajtjáról. A hajók nekiveselkedtek a Horn-fokon át haladó szakasznak Italjai felé
Hossza: 42,7 méter Vízvonalhossz: 27,8 méter Szélesség: 6,75 méter Vízkiszorítása: 180 tonna Eredeti tervező: Frank Paine Módosított tervek: Hoek Design Vízretétel: 2015. Holland Jachtbouw Miről lehet felismerni: A leghosszabb vízvonal a J-k között (amelyet természetesen a vitorlafelület csökkentésével büntet a szabály) Gyönyörű Art Deco belső és sötétkék hajótest, türkizkék algagátlóval. Története A […]
2018 JJ Giltinan. A verseny neve talán kevésbé ismert így, de ha azt mondjuk, hogy a 18 lábas skiffek nem hivatalos világbajnoksága Sydney-ben, akkor már talán ismerős valahonnan. Nos, idén először fordult elő, hogy magyar csapat, a Be light is részt vett a skiffezés mekkájának számító Sydney-öbölben rendezett versenyen. Az Újhelyi Gáspár Miklós – Szépfy […]
Most éppen egy 150 lábas Derecktort vehet. Ez a befejezetlen alumínium hajótest most mindössze 250 000 dollár! A hajót 2003-ban German Frers tervezte, de a projekt elakadt, amikor a műhely pénzügyi nehézségekkel kezdett küzdeni. Remek vétel, hisz a test teljesen hegesztett. vízzáró, és még egy teljes mérnöki csomag is jár a hajóhoz – ha valaki […]
[Compilation] Sailor love Water #Compilation#Sailor love #Water Közzétette: Sailing More – 2016. március 18.
Hossza: 43,6 méter Vízvonalhossz: 27,6 méter Szélesség: 6,65 méter Vízkiszorítása: 180 tonna Eredeti tervező: Tore Holm Módosított tervek: Hoek Design Vízretétel: 2017 Bloemsma / Vitters Miről lehet felismerni: Sötétszürke fém test, alacsony freibord, letisztult és ergonómiailag optimalizált fedélzet, alacsony deckház; hatalmas, 8 láb átmérőjű kormány, ami a keel magasságáig van süllyesztve Felrúgva a hagyományt, most a legújabb hajóról írunk. A 2017-ben […]
A Bacardi Kupát 1927-ben Havannában rendezték meg először. 1962-ben a sorozat a Biscayne-öbölbe költözött és 2010-ben a Starok mellett már más hajóosztályok is részt vettek a regattán. A legutóbbi osztályok: J70, J80, Vipers, VX One, VX Evo, Flying Tigers, Melges20 Melges 24, Katamaránok és M32. 2018-ban a Kupa 91. évfordulójára lecserélték a verseny formátumát. […]
Hrehuss György, a Balaton legöregebb vitorlás hajójának kormányosa kapta a “A Magyar Hajózásért Érdemérmet” a Magyar Hajózási Országos Szövetségétől (Mahosz). Az elismerés apropóján bemutatjuk Hrehuss Györgyöt. Ruják István írása. “Hrehuss György 1938-ban született. Ma is aktív és sikeres kormányosa a Balaton legöregebb vitorlás hajójának az 1896-ben épült, tehát 122 éves Kishamisnak. Ő maga pedig […]
Vége a februárnak, hamarosan kezdődik versenyszezon! Az év kezdeti időszakában elsődleges feladataink közé tartozik, hogy az előttünk álló szezon működési kereteit megalkossuk. Az előző szezon végével megkezdődött bizottsági munkák eredményeként a beérkezett javaslatok, módosítási kérelmek egyeztetésre kerülnek, körvonalazódnak a költségvetés részletei. Így véglegesednek azok a támogatási összegek, melyek újabb lehetőségeket nyitnak arra, hogy az olimpikonok […]
Reméljük ez az utolsó. Igen hűvösre sikerült. Nézzünk néhány képet a Balatonról, hogy mennyire is. ” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Nem panaszkodhatunk az könyvfelhozatalra manapság. Egy újabb könyv látott napvilágot. A szerző végigveszi a vitorlázás történetét Széchenyi korától, az FVSZ megalakulásán át egészen napjainkig. Megtalálhatóak benne a fertői arcképcsarnokon kívül a versenyeredmények is, de nem maradhattak ki az örökzöld anekdoták sem. A könyv megvásárolható alábbi elérhetőségeken: info@fvsz.eu vagy 70/678-4400 vagy áprilistól a Fertő […]
Nem feltétlenül nyilatkoznék az idei Budapest Boat Show színvonaláról. Azt meghagyom másoknak. Ezen a kiállításon csak látogatóként voltam jelen és kevésbé figyeltem ezekre a dolgokra. Mégis egy dolog van, amiről érdemesnek tartok néhány szót képernyőre vetni… Egy igazi hiánypótló olvasmányt leltem. Igaz már tudtam létezéséről, de élőben még nem láttam. Bödör Gergő munkáját és […]
2018-ban a 3 aknamentesítő mellett lesz 3 olyan hajó is, amelyek a járőr-és biztosítási feladatok mellett kitudják szolgálni a tűzszerész-tevékenységet.
Elképesztő mennyiségű árut szállítanak azok az áruszállító cégek, akiknek köszönhetően ma tudunk a világ bármely tájáról csomagot rendelni vagy küldeni.
Giovanni Soldini a Maserati Multi 70 olasz trimarannal 15.083 tengeri mérföldet tett meg 36 nap, 2 óra, 37 perc 2 másodperces új rekord idővel!
A tomboló mínuszok a téli Balatonon szebbnél szebb alakzatokat formálnak a part mentén, nem győzünk ámulni a ma reggeli lenyűgöző fotókon.
Kétszeres Olimpiai Bajnok (2000 Sydney, 2004 Athén), és többszörös világ- és Európa-bajnok vitorlázó Tornado katamarán osztályban.