...Mint a Candidate nevű LAGO26 osztályú hajó taktikusa. Az abszolút 25. helyen, az egytestűek között a 12. helyen végzett a tókerülőn ez a meglehetősen kicsi, mindössze 26 lábas, piros színű hajó. A kormányossal, Dieter Schneiderrel ültem le beszélgetni, és néhány perc múlva meglepő részletek derültek ki a hajóról, a mögötte álló szellemi és gazdasági erőtérről – és arról a programról is, amelynek a nevét a hajó viseli.
Három óra után már 437 beérkezője volt az 54. Kékszalag Raiffeisen nagydíjnak. 15:07-kor a Zefír futott be, a teljes lista itt található.
Az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon a vitorlázók megmutatták, ha segítséget kell nyújtani a rászorulóknak, akkor számítani lehet rájuk.
A szövetségi kapitány szerint Füredről is látszik, hogy nehezednek a körülmények a még vízen lévő hajók számára az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. Brecsán Ábel a Samsung stúdió élő Facebook-közvetítésében elmondta, hogy 4-5 csomósra lassult a szél, és irányt váltott, kicsit északiasabb lett. 10-15 csomós ráfújásokra számíthatnak még a kinn lévők.
Az esemény élőben követhető a Kékszalag Facebook oldalán:
"0,6% volt a vitorlázás, a többi a munka"- ezt nyiltakozta a győztes és rekorddöntő Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa, Józsa Márton a Samsung Stúdióban. Vele, a 3. helyezett Prospex-Delta kormányosával, Kaiser Kristóffal, valamint a leggyorsabb egytestűt, a Rafficát képviselő Király Zsolttal az Audi Speed Challenge apropóján tartottak élő kerekasztal-beszélgetést. Kaiser Kristóf azért az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra visszatekintve elárulta, hogy ez volt a 7. versenye, de a legnehezebb mind közül. A code zeróval több problémájuk volt, az antitorziós kábel is elszakadt, de ezek az intermezzók végül nem vetették vissza nagyon a csapatot. Király Zsolt a Principessával folytatott különcsatájukat sokáig szorosnak látta, de a keszthelyi fordulónál jobban el tudott jönni a Raffica, és végül ez döntött a két hajó között. Az Audi Speed Challenge előtt megegyeztek abban, hogy bár nincs nagy szél, de attól még látványos lesz a verseny, főleg a Kékpántlikán résztvevő gyerekek számára, akik ezúttal ott lesznek ezeknek a hajóknak a fedélzetén.
A Kékszalag nemcsak egy vitorlásverseny, hanem egyrészt egy többnapos parti és vízi programokat felvonultató fesztivál, másrészt - bár a fő attrakciója az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj -, de több vitorlásverseny csatlakozik hozzá.
Péntek délig 364 hajó ért be a balatonfüredi célba az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. Itt az eredménylista. A kerek 300. helyen az Anna futott be, 323. lett a Fun Thomas, 364. pedig a Zephir.
Szombati Anettéket elértük telefonon, akik kissé fáradtan, de annál lelkesebben próbálnak felérni a többiekre. Hajnali fél 4-től fél 11-ig hatalmasat harcolt az elemekkel és a hullámokkal az 5 fős lánycsapat a Keszthelyi-öböl és Badacsony környékén. A Prosecco jelenleg a déli parton, Balatonboglár magasságában halad.
Nagy dilemma sokaknak, hogy a hajtogatott vagy tekercses papír kéztörlőt válasszák. Nem véletlen, hogy sokan a mai napig is ezek mellett teszik le a voksukat, ugyanis ennél gyorsabb kézszárítási mód aligha létezik. Ebben a cikkben a papír kéztörlő típusok közötti választást próbáljuk meg megkönnyíteni. Tehát akkor lesznek igazán hasznosak a lentiek, ha már eldőlt, hogy […]
Legyen az akár egy apró, vagy egy monumentális fürdőszoba, mindig kinézhet úgy, hogy belépve jó érzéssel tölti el az embert. Nem szoktunk sok időt a fürdőszobában tölteni, inkább az jellemző rá, hogy sokszor kevesebb ideig időzünk el ott, de akkor is fontos, hogy azt milyen atmoszférában tesszük, szívesen járunk-e be oda. Mindez kizárólag csak az […]
A félgömbalakú vagy akár gombócalakú hátszélvitorlák különleges látványt nyújtanak.
-kéntMár elérhető az első 285 hajó eredménye ide kattintva.
Sajnos egyre több aggasztó hírt hallhatunk a bolygónk szennyezettségéről és az emberiség okozta mérhetetlen károkról, melyek jóvátétele évszázadok alatt is nehéz feladat. A Kutyabarát Magazin hírei között is olvashatunk megannyi érdekes és sajnos szomorú híradást a környezetvédelem témájában. Többek között a magazin is beszámolt arról, hogy első alkalommal jelent meg a mikroműanyag frissen hullott hóban, […]
Így június közepén kezdjük érezni, hogy itt a nyár, és bizony a hőség csak fokozódik. Amikor 30 fok feletti hőmérsékletről beszélünk, nem éppen kellemes a tűző napon tartózkodni. Szerencsére nem is kell, hiszen számos hasznos árnyékoló közül választhatunk. A következő pár sorban most megtudhatod, hogy miért is olyan jó, ha van a háznál napvitorla, és […]
A gyenge-mérsékelt (5-20 km/h) északias (ÉNy, É, ÉK) szelet többfelé élénk (25-35 km/h), időnként egy-egy helyen erős (40-45 km/h) széllökések kísérik. A déli, kora délutáni órákra az erős széllökések tartósabban elmaradhatnak és az élénk lökések is ritkulnak, átmenetileg akár délnyugati irányba is fordulhat a szél. A délután második felében északias irányból újabb szélélénkülés (25-35 km/h) érintheti a Balatont. Zápor környezetében kora este erős (50-55 km/h) széllökések is kialakulhatnak.
Áthaladt a keszthelyi bóján a Dr. Tretter László kormányozta Discovery és a Prevento után nyomult. A két hajó között jelenleg légvonalban kb. 6km lehet a távolság.
Az Ou Sali nevű Asso fejezte be leggyorsabban a versenyt ebben (Asso 99) kategóriában Csury Zoltán kormányzásával.
A Prevento kormányosa, Erdélyi Dániel Vonyarcvashegy magasságából jelentette, hogy feltámadt a Keszthelynél még elég pörgős szél, most húzzák fel a bő szeles vitorlát, és terveik szerint éjszaka be is érkeznek Füredre.
Elsősorban a hazai gyártású vontatójárművek gördülnek majd a Balaton menti síneken, de eddig nem látott típusok is megjelennek.
A kommentár nélküli képregénysorozatunk folytatdódik.
Július 15. péntek:
A Balaton-átúszás egyedülálló esemény, mert ekkora tavat, egyszerre ennyien és ilyen szervezetten sehol máshol nem úsznak át a világon.
Fél kilencig 181 hajó ért be a füredi célba. Ide kattintva elérhető.
Talán a legszebb hangulatú videó eddig az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjról. Ladányi Janó munkája.
A mezőny vége a keszthelyi bójánál jár, a Prevento nemrég fordult, és indult el Füred felé.
A Pajor Zsolt vezette Irokéz csapata lett az első a 70-es cirkálók osztályában, a legénység kevesebb mint 15 óra alatt ért körbe a verseny online hirdetőtábláján publikált lista - egyelőre nem hivatalos - szerint.
Tíz óráig 256 hajó teljesítette a távot, és ért be a füredi célba.
Negyed 10-ig 214 hajó ért célba Balatonfürednél. Hivatalos eredmények később várhatók.
Néhány perccel az eset után már beszámoltunk róla: péntek 1.30 óra körül a tihanyi kikötőnél felborult az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon szereplő Szamuráj Jack, az ötfős legénységet a vízimentők kimentették, senkinek sem esett baja. A tókerülő vitorlásverseny szervezőinek tájékoztatása szerint a vízbe borult hajóról telefonon kértek mentést. Azóta megkaptuk a videót is a mentésről Bagyó Sándortól, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata vezetőjétől. Íme:
Elsüllyedt egy vitorlás Balatonalmádinál az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon – közölték csütörtökön a szervezők a verseny honlapján. Az MTI értesülései szerint az elsüllyedt hajó a Yardstick III/1 csoportban induló Anibel, a négyfős legénység nem sérült meg.
Pontosan 1 nappal ezelőtt reggel 9:00-kor eldördült a startpisztoly, és megkezdődött Magyarország legnagyobb tókerülő versenye. 516 hajó, 2520 fővel állt rajthoz, közülük 24 órán belül már közel 200 egység teljesítette a légvonalban mért 155 kilométeres távot.